shadravan.jpg new_ekip7.jpg
 
 

Търсене

Начало
Шахта убиец в Ушинци разпорва отдолу колите
02 August 2010

Седмица след като разхлабен капак на шахта на централната улица в Ушинци проби резервоара на камион и над 700 литра нафта се изляха в дерето, в петък на същото място бе попилян нов „Фолксваген“ с румънска регистрация. Така млада двойка от Букурещ така и не можа да стигне до морето, защото колата бе върната обратно с „Пътна помощ“.



02_08_2010_kapak.jpg02_08_2010_rum.jpgЗа щастие шофьорката и спътникът й се разминаха само със спукан картер и изтекло масло на автомобила – на пръв поглед, възможно е да има обаче и други щети по шасито.

И за неспециалист е ясно, че масивният чугунен капак няма сигурна опора и когато предното колело на автомобила мине през него, той се надига в обратна на движението посока и разсипва всичко, което закачи: резервоар /както стана с ТИР-а преди седмица/, картер, мостове, носачи, ресьори и пр. В случая в петък румънците са изкарали голям късмет и не се е стигнало до сериозна катастрофа с жертви само защото са карали бавничко, спазвайки ограничението за скоростта в населено място.

Както и при първия инцидент, на местопроизшествието дойдоха полицаи да контролират движението и представители на други институции, които имат отношение към случилото се. Сред тях бе и служител от Областно пътно управление - Разград, който отначало опита да прехвърли отговорността към Водното, но после призна - „наша е“. Накрая на катастрофата дойдоха и спасители от „Гражданска защита“, за да хвърлят пясък върху локвата от машинно масло, та да не се превърне пътят в пързалка.

02_08_2010_kola.jpgТрябва ли да се случи непоправимото, за да се подмени или укрепи капакът, който, оказва се, повече от седмица е дебнел поредната си жертва на международния път Е70? Този въпрос искахме да зададем на новия шеф на Областно пътно управление Огнян Обрешков, но той се оказа в отпуск и с изключен мобилен телефон. Заместникът му Иван Стоянов отказа конкретни отговори с мотива, че информация се дава от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“ след писмено зададени въпроси. Стоянов обясни, че по време на първия инцидент той пък бил в отпуск и изрази недоумение как може толкова време да не се предприеме нищо за обезопасяването на шахтата!?


Димитър КИРИЛОВ



Спешни мерки


Шест часа след произшествието с румънците, вече на смрачаване в петък, в „Гражданска защита“ отново е получен сигнал за стърчащия капак на международния път. И пак до Ушинци отива екип, намества капака, слага обезопасителна лента и т.н. Вчера вече шахтата по натовареното шосе бе окончателно обезопасена и оградена, но не само с лента, ами и с метални знаци, тъй че колите да я заобикалят. Толкова ли бе трудно това да стане още след първия инцидент? И веднага след това от Пътното да организират бърз ремонт, който сигурно щеше да струва по-малко пари, отколкото бяха изхарчени от екипите на КАТ и „Гражданска защита“ да търчат до шахтата при всеки пореден сигнал за произшествие, за щетите по потрошените автомобили и скъсаните нерви на собствениците да не говорим. На това му се вика мърлящина и безотговорност. Ще проследим случая и ще ви информираме за резултата, ако най-сетне бъдат взети мерки – дано дотогава не се утрепе някой!