Търсене

Начало Искам думата Два дена майка стоя със счупен крак без да получи адекватни грижи
Два дена майка стоя със счупен крак без да получи адекватни грижи
02 August 2010

На 27 юни около 17.30–18 часа моята майка Донка Виликова Габровска, която е 67-годишна, ми се обади по телефона, плачейки, и ми каза, че е паднала от един стол – болеше я кракът. Сметнах, че само го е изкривила или разтегнала и го наложихме със студен компрес. На сутринта беше по-зле, беше посинял и отекъл.



02_08_2010_jalba.jpgОтидохме при личния лекар - д-р Люба Николова, която ни даде направление за рентген. Снимката беше готова на 28 юли след 15 часа, взехме я и започнаха мъките ни. Оказа се, че кракът е счупен. Личният лекар вече не беше на работа. По съвет на моя близка пенсионирана лекарка заведох мама в спешното отделение на разградската болница към 18.30-19 часа. След чакане от около 30-40 минути бяхме приети, а оттам препратени в „хирургия“. Изненадах се, че точно там, но ми обясниха, че ще извикат ортопед. След още половин час чакане някой да ни обърне внимание, се появи лекар, който не се представи, погледна снимката и ни посъветва да се приберем вкъщи и да направим студен компрес на болното място плюс един аналгин.

Уведоми ни, че нямало дежурен ортопед и да отидем в болницата на другия ден сутринта.

Питам аз – каква болница е нашата, след като нямаме необходимите дежурни лекари?!

На 29 юли към 8.30 отново бяхме в „хирургия“. Появи се друг лекар,, видя снимката, говори по телефона и ни каза в 16.30 да идем в частния кабинет на д-р Мичев, като ни обясни къде се намира.

Не чаках, а веднага заведох майка си в поликлиниката при д-р Бозмаров. Бяхме приети, а той погледна снимката. Казах му, че нямаме направление, защото личната лекарка е на работа следобед. Помолих го да направи необходимото и че след обяд ще му занеса направлението. Все пак тая жена стоеше два дена със счупен крак, а аз я разкарвам насам-натам, без никой да й обърне внимание.

Д-р Бозмаров категорично ми отказа с думите „работя и след обяд“. Часът вече беше 12.30.

В 14 часа взех направление от личната лекарка д-р Николова и пак се върнах в поликлиниката, но този път посетихме кабинета на д-р Явор Иванов, на когото благодаря за грижите.

Заради многократното разтакаване, заради липсата на адекватни грижи и заради обидата, която натрупахме, депозирах жалба в Районната здравноосигурителна каса. Възнамерявам да сведа проблема и до знанието на Регионалния център по здравеопазване и до изпълнителния директор на МБАЛ „Св.Иван Рилски“. Надявам се, че ще се вземат необходимите мерки за добро и бързо здравеопазване!


Валентина ГАБРОВСКА, Разград