Търсене

Начало Оживление Разградчанин си купи джип – филмова звезда
Разградчанин си купи джип – филмова звезда
18 August 2019

Не са много хората, които могат да се похвалят, че притежават реквизит от игрален филм. От четири месеца обаче из улиците на Разград се движи джипът „актьор“ Бишо. Негов горд собственик е състезателят по офроуд от Георги Георгиев, познат на мнозина и като собственик на печатница. Запаленият по екстремния спорт споделя, че возилото го е пленило от първия момент, в който го вижда. Ако този миг може да се сравни с човешка емоция, то определено е любов от пръв поглед.

19_08_2019_bisho_7.jpg

Докато се разхожда из улиците на София, Георги съвсем случайно вижда Бишо и решава, че трябва да е негова собственост възможно най-скоро. „Той стоеше изоставен на една улица. Беше грозен, съсипан и изглеждаше като уморен старец“, казва състезателят. Но джипът се оказва много по-различен от останалите подобни коли. Състоянието, в което Георги го вижда за пръв път, се оказва изкуствено създадено. С помощта на бои и спрейове Бишо е преднамерено състарен, за да прилича на съборетина и да влезе в ролята си на „очукан, стар джип“, както е представен в анотацията на българския игрален филм „Извън пътя“.

19_08_2019_bisho_5.jpg

Ролята му се оказва централна, като почти през цялото време действието на сюжета се осъществява във или около возилото. Бишо се оказва собственост на режисьора и сценарист на продукцията – Николай Волев, известен с работата си по „Двойникът“, „Господин за един ден“, „Маргарит и Маргарита“ и „Да обичаш на инат“. От него Георги, който е гледал само трейлър на филма, разбира, че автомобилът е бил специално закупен за нуждите по създаването на продукцията. Приятелите му, също състезатели, се впечатляват от возилото и изявяват желание да го карат, а Георги дори предлага да повози и нашия екип.

Той го купува на девети април тази година – тогава, заради динамичните сцени, в които участва, Бишо, е потрошен. Изключително бързо, само в рамките на един месец, благодарение на огромното си желание Георги успява да възвърне оригиналния вид на любимия на американци джип „Вранглер“. Казва, че краткото време не е било затруднение, защото колкото по-голяма е колата, толкова по-лесно се ремонтира. Трудът, който влага, а и финансите, се оказват немалко. Налага се да я боядиса и да купи специални гуми за кал и състезания. Крайният видим резултат е оригиналното състояние на возилото, произведено през 2005 година. Веднага щом привежда машината в необходимото за състезание състояние, решава да я изпробва на терен. Записва се за двудневния републикански траялен шампионат „Русе 4x4 екстрийм“, който се провежда в село Бабово, Русенско, на осми и девети юни. Целта на надпреварата е преодоляване на почти 3-километрово трасе, изпълнено с различни препятствия, за възможно най-малко време. Първият ден Бишо заема второто място във временното класиране в оспорвана конкуренция между много силни машини, увери Георги. Причината да не заеме челната позиция е, че поради липсата на видимост собственикът му закача колче по трасето, за което е санкциониран. Уви, не се знае на кое място щеше да се класира, защото лични ангажименти на Георги не му позволяват да остане и втория ден. „Исках само да го тествам, а той се справи повече от отлично. Боец е той!“, похвали го Георги. Състезателят разказа, че мощността на возилото е 120 конски сили и може да достигне 130-140 километра в час.

19_08_2019_bisho.jpg

Въпреки че променя външния вид на колата, той пази оригиналните номера, с които е заснет във филма, а името на джипа и днес може да се прочете от лявата страна на капака. „Той си върви с името, все едно да прекръстиш човек“, обяснява Георги. Разликата е, че другите състезателни коли носят агресивни и заплашителни имена. Въпреки това, Георги не смята нито да го премахне, нито да го промени, защото това го отличава. „Той е красавец, откроява се от другите“, с топли чувства споделя състезателят. Когато го изкарва по улиците на Разград, „за да не ръждяса“, приковава погледите на минувачите. Собственикът ни обяснява, че има 4-5 подобни джипове в Разград, но не са направени като Бишо. Категоричен е, че тепърва джипът му ще се налага на офроуд състезанията. Въпреки че в своя автопарк има още 2-3 коли, подходящи и пригодени за надпревари из гористи и кални местности, оттук нататък ще се състезава единствено с новия си любимец Бишо. Да, на първото им съвместно състезание не е бил подготвен, но смята, че има достатъчно време, за да свикне с параметрите му и да прибавя към колекцията си от два рафта награди още купи.

19_08_2019_bisho_6.jpg

Мъжът, който работи в печатницата си в района на бившата „Сердика“, разказа, че участва в офроуд състезания от около 7-8 години. През това време е изпробвал различни марки и модели коли, но видът, чийто представител е Бишо, по негови думи е най-издръжлив. Това е и основната причина „Бишката“, както още галено го нарича, бързо да се превърне в негов любимец. „Лесен е за поддръжка, удобен е за каране, какво повече му трябва на един състезател?“, аргументира афинитета си към возилото и обясни, че колата позволява всякакви модификации.

19_08_2019_bisho_2.jpg

Първия представител на тази марка Георги купува преди осем години и все още работи по него. За да поддържа колите, а и себе си във форма, всяка събота и неделя кара „извън пътя“, какъвто е преводът на думата офроуд, в близост до града. За да е сигурен, че Бишката ще стане първенец на състезанията, в които участва, възнамерява да му постави 8-цилиндров двигател. Хобито му е известно с това, че изисква влагането на значителни финансови средства, но заради адреналина и емоциите, които доставя, според състезателите си заслужава. Георги обаче опровергава характеристиката на Бишо, че „поглъща пари повече от млада любовница“, както е представен в едно от описанията на сюжета. Сантименталната му стойност обаче е безценна.

Неотлъчно до Георги на състезанията е и неговият навигатор – Джемал Мустафа, който също е от Разград. И двамата смятат, че най-важното, за да се представи един състезател достойно в надпреварата „извън пътя“, не е само колата. За спечелване на първото място е нужно оборудване, но от изключително важно значение е човекът зад волана да притежава умения, а и опит. Според Георги сред разградчани тепърва се заражда интересът към този тип прекарване на свободното време.

Следващото състезание, което очаква тандема Георги – Бишо, ще се проведе в средата на септември в Павликени. През октомври в Севлиево предстои закриването на траялния шампионат. Догодина, в рамките на състезателния период от април до октомври, ги очакват и трофи състезанията, които се организират в гористи местности.

А „Извън пътя“ е филм от 2017 година, като официалната му премиера в България се състоя миналата година в София. В Разград не е прожектиран, поради което Бишо не се радва на особен интерес от страна на местните хора. Ролите в историята, която проследява лъкатушенето по криволичещите житейски пътеки на творец, изгубил своето вдъхновение, са поверени на Деян Донков, Аня Пенчева, Сали Ибрахим - джуниър, внучка на именитата българска писателка и поетеса със същото име от ромски произход, и...от Бишо. Ако произведението на филмовото изкуство не достигне до големия екран в Разград и обществеността ни остане в неведение за актьорската кариера на Бишката, то Георги е категоричен, че ще го популяризира чрез предстоящите офроуд състезания.


Десислава СТЕФАНОВА