Търсене

Начало Новини Да прекосиш прелеза към Дянково си е истинско предизвикателство
Да прекосиш прелеза към Дянково си е истинско предизвикателство
18 January 2008

Да пресечеш с автомобил жп прелеза между Разград и Дянково през зимата в условия на гъста януарска мъгла си е истинско адреналиново приключение. Прелезът е неохраняем, а за преминаващ влак уж уведомява светлинна и звукова сигнализация.

От влагата и студа семафорът често блокира, разказват хора от селото. Понякога той не се задейства, когато трябва, а друг път продължава да мига дълго време, след като композицията отдавна е преминала по маршрута си.
Най-парадоксалното в случая е, че жп прелезът по дестинацията Разград – Дянково е общинска собственост. И може би е единственият в страната прелез с общинска, а не с държавна принадлежност.
По времето на управлението на СДС, когато разградчанинът Любомил Иванов бе зам.-министър на транспорта в правителството на Иван Костов, са направени постъпки съоръжението да бъде деактувано и да смени стопанина си. Но към днешна дата решение на въпроса няма.
Прелезът пресича четвъртокласен път и тази е може би основната причина той да не е собственост на държавните железници, коментира зам.-кметът на Разград Любомир Цонев. Ангажимент на местната хазна е да плаща около хиляда лева годишно на БДЖ, които пък от своя страна имала ангажимент да се грижат за поддръжката на железопътната отсечка и прилежащата към нея сигнализация.
Така с недотам ясни правила, прекосяването на прелеза през зимата си остава истинско предизвикателство. Последно там смъртта си е намерило семейство от Дянково, помляно от преминаващ влак преди две години. В селото хората още говорят за случая ужасени и си признават, че се страхуват за живота си винаги, когато им се налага да поемат към общинския център с кола. А при неясните правила за собственост и поддръжка за нещастния случай преди две години и многото преди него виновни не се посочват.
Редно е като фактически собственик на прелеза, плащайки за поддръжка и ремонти, Община Разград да изисква адекватни грижи от страна на БДЖ. За да не умират там повече хора.

Галина МАРИНОВА